Kisah Misteri Encik Hasyim

“Korang nak dengar tak kisah misteri Encik Hasyim?”

Dekat hujung kampung ni ada satu rumah. Dia baru sahaja pindah ke kampung ni dan buat rumah dekat situ.

Sejak dia duduk situ dengan isterinya, dia tak pernah nak bergaul dengan orang kampung sama ada nak lepak minum kopi, main dam dan hisap gam.

“Siapa dia ye sebenarnya? Dah la duduk jauh dari orang kampung yang lain. Jauh dalam hutan. Jadi apa-apa susah,” kata Leman .

“Betul tu. Kita ni hidup kena bermasyarakat. Nanti kalau mati, siapa nak bacakan Tahlil?” kata Pak Anep sambil hidup kopi cap Hang Tuah.

Tetiba Pak Amin mencelah, “Nama diaHasyim! Aku setiap hari ke kebun getah aku belakang dekat dengan rumah dia.”

“Macam mana kau tau nama dia Hasyim? Kau singgah rumah dia tanya ke?” tanya Leman.

“Tak. Aku dengar isteri dia kejutkan suami dia setiap pagi. Mungkin nak gerakkan suami bangun subuh. Tapi kuat juga suara isteri dia panggil. 3 4 kali juga panggil. Aku rasa si Hasyim ni pekak orangnya,” kata Pak Amin lagi.

Keesokkan harinya orang kampung datang ramai-ramai untuk bertegur sapa sesama jiran.

“Assalamualaikum. Encik Hasyim, ooo Encik Hasyim.”

“Waalaikumsalam. Ya, tuan-tuan datang cari siapa? Maaf, saya baru pindah sini,” jelas lelaki tersebut.

“Kami nak jumpa Encik Hasyim la. Nak meramah mesra sesama jiran tetangga,” kata Pak Amin mewakili orang kampung.

“Saya Murad. Bukan Encik Hasyim,” kata lelaki tersebut.

“Habis tu siapa Hasyim yang isteri Encik Murad sebut pagi-pagi? Anak Encik?” tanya Pak Amin kehairanan.

Owh.. Tu isteri saya bersin tiap-tiap pagi. Dia ada resdung. Sekarang baru lega sikit selepas dia pakai Herba Tok Aki ni. Pernafasan dia pun makin ok. Dah tak ada alahan bila makan apa-apa sekarang.

Hanya sekali penggunaan je dah nampak kesan. Ambil serbuk Herba Tok Aki dengan jari kelingking lalu sapu ke dalam rongga hidung kiri dan kanan. Tunggu 3-5 minit sambil tundukkan kepala anda dan urut perlahan pangkal hidung anda sehingga keluar lendir. berkesan !Kalau tak memang bersin memanjang. Hari ni dah pulih lepas 7 hari pakai.

Kalau tuan-tuan nak beli, whatsapp nombor ni: www.wasap.my/60167174083/HerbaTokAki .Harga pun murah dan siap dapat free gift lagi. Berbaloi.

“Jilake. Hasyim hasyim tu bunyi bini dia bersin sebab resdung!” kata Pak Amin malu bercampur kecewa.

*Kesan produk ini mungkin berbeza antara individu.

azhar Written by:

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *