Mudahnya Kena Penyakit 3 Serangkai NI?

Anda pernah dengar Penyakit 3 Serangkai? Ianya dikaitkan dengan DIABETES, DARAH TINGGI dan SAKIT JANTUNG. Kalau dulu-dulu umur 50an ke atas, selalu kita dengar penyakit datang di usia ini.

Tapi zaman skrg, penyakit ni dtg x kira umur.. tua atau muda seawal belasan tahun lagi.

Macam yang kita tahu, pemakanan kita zaman sekarang ni dah tak sama macam pemakanan nenek moyang kita zaman dahulu.

Dulu makanan semua homemade, banyak ulam-ulaman, sayur-sayuran. Semuanya fresh. Lepas tu, semua pakat membanting tulang di sawah. Terbakar la semua lemak-lemak dalam badan.

Tapi sekarang?

Kita dah semakin sibuk dengan urusan seharian, jadi makanan pun semua yang express.

Penuh dengan lemak, kolesterol, gula, bahan pengawet dan perisa tambahan.

Lepas tu duduk pula kerja dalam aircond. Pergi kerja gelap, balik kerja gelap. Mana sempat nak bersenam…?

Anda perlu cakna tentang kesihatan anda, lebih-lebih lagi jika anda seorang yang mempunyai gaya hidup kurang sihat (makan lewat malam, tidur lambat dan merokok), berat badan berlebihan, mempunyai sejarah ahli keluarga yang menghidap penyakit 3 serangkai dan berusia 30 tahun ke atas.

Antara Langkah Pencegahan Yang Boleh Menjadi Amalan Kita termasuklah:-

  1. LAKUKAN PEMERIKSAAN AWAL- Ramai tidak sedar mereka mempunyai diabetes. Anda yang berisiko tinggi, disarankan membuat pemeriksaan awal dan berkala bagi mengelakkan sebarang komplikasi. Sifat penyakit kronik, kita x rasa, tau tau je dah ada kan.
  2. MELAKUKAN AKTIVITI DAN SENAMAN
  3. KAWAL EMOSI AGAR TIDAK TERTEKAN / STRESS
  4. MENGAMBIL PEMAKANAN SEIMBANG
  5. MEMASTIKAN TIDUR YANG MENCUKUPI
  6. PENGAMBILAN SUPPLEMEN UNTUK KURANGKAN RISIKO PENYAKIT3 SERANGKAI

Kenapa Triple-t Sangat Sesuai Untuk Di Minum Bagi Mengelakkan dari Masalah 3 Serangkai Ini?

TRIPLE-T adalah teh herba 3 tindakan (Triple Action Tea) yang mampu:-

  • Mencuci organ – cellullar detoks
  • Merangsang penghasilan sel-sel baru yang sihat terutamanya yang melibatkan sistem perkumuhan.
  • Menghapuskan sel lemak bahaya  
azhar Written by:

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *